Hlavní strana
Vstupte!


Vstupte!

Dominik Hašek
fandí tomuto webu
Vstupte!


Vstupte!
Školní výukový dokument
o koncentračním táboře
Auschwitz-Birkenau
a o holocaustu

Vstupte!
Vzdělávací portál
pro učitele, studenty a žáky


Vstupte!
Otevíráme podstatné

Minutae Carolinae
Minutae Carolinae
Český rozhlas
Projekt: Minutové hry

Muzeum kol Boskovštejn

Muzeum kol
Boskovštejn




e-mail:
mar.simonak@gmail.com


Vstupte!
70. výročí konce
2. světové války

Vstupte!

2. světová válka

Vstupte!
Bitva o Rozhlas

Vstupte!

Speciální web k 70. výročí osvobození Ostravy

Vstupte!
100. výročí vypuknutí
1. světové války

Vstupte!
Před 100 lety
Život za 1. světové


Vstupte!
Válka, která změnila svět
1914 - 1918

Vstupte!
První republika
- dobový tisk

Virtuální galerie

Tour Georges de la, 1593-1652, francouzský malíř, představitel klasicismu. Tvořil na hranici zjednodušování, s pozoruhodným smyslem pro dualitu světla a stínu, vycházejícím z caravaggiovské tradice. Jeho prostor je holý, tvary chudé. Byl to nepochybně provinční malíř; nespoutávaly ho vžité konvence, tvořil, jak chtěl.

Použitá literatura:
Beckettová, W.; Wrightová, P.: Toulky světem malířství, Fortuna Print Praha, 2002

Tour Georges de la: Kajícnice Magdalena, kolem 1635, 113 x 93 cm

Tour Georges de la: Kajícnice Magdalena, kolem 1635, 113 x 93 cm.
Kajícnice Magdalena je dílo zaměřené s takřka brutální upřímností na údobí, v němž se
Magdalena, jež předtím zhřešila, oddává nářkům nad svou minulostí. Obraz však působí
obecněji: Magdalena jako by byla spíš hluboce zamyšlena, zatímco rukou se dotýká lebky;
tento motiv marnosti se zopakuje v zrcadle. Lebka zakrývá svíci - jediný zdroj světla na plátně -
a Magdalena vskutku působí spíš zadumaně než kajícně. Malíř se odvážil ponechat drtivou část obrazu v temnotě, z níž tato mladá žena vyhlíží tak jako kdysi Lazar ze stínu. Obraz je to
zároveň nezapomenutelný i nevysvětlitelný. Je opravdu nízký, nebo naopak duchovně bohatý?

Klasicismus, sloh rozvíjející klasické umění antiky a renesance, zejména kompoziční a výrazové vlastnictví.
Klasicismus ve výtvarném umění je charakteristický pro pozdní italskou renesanci, francouzské umění a architekturu 17. a 18. století. Nová vlna v poslední čtvrtině 18. století vyšla z Francie a rozšířila se po celé Evropě (klasicismus Ludvíka XVI., empír), jako novoklasicismus (neoklasicismus).

Použitá literatura:
Encyklopedický slovník, Odeon, Praha, 1993

Návrat na začátek stránky

©, Marek Šimoňák

Hlavní strana Kontakt O autorovi Zpět! Vpřed! Znovu načíst! O stránkách! Fotogalerie YouTube

Dnes je ,
je přesně:
a svátek má:


Historický kalendář
Více zde.
28. listopadu 1820 se narodil Friedrich Engels, německý sociolog a filozof. Zemřel 5. srpna 1895 v Londýně

Virtuální galerie
Více zde.
Kubišta Bohumil: Autoportrét v haveloku, 1908, 91 x 65 cm

Architektura
Více zde.
Gotický sloh - Karlův most v Praze

Slavné a významné dny v historii
Více zde.
28. září 1994 - Den, kdy se potopil trajekt Estonia

Historie olympiád
Více zde.
Berlín 1936

Slavné okamžiky v dějinách sportu
Více zde.
Judo, 1964 - Muž, který Japoncům ukradl judo


Průvodce Tour de France 2017
Vše o nejslavnějším cyklistickém závodu světa

Peklo Moravy
Cyklistický extrém
"Peklo Moravy"

Vstupte!
Pamětní deska
vojenského stíhacího pilota
Mjr. Jaroslava Nováka


Vstupte!
Témata - Český rozhlas

Vstupte!
Na návštěvě u Karla Čapka

Vstupte!
Frýdek-Místek na dobových
fotografiích a pohlednicích


Vstupte!
Mapy

Vstupte!
Zajímavé odkazy

Vstupte!